Hogyan válassz webdizájnert?

gondolkodo no

Bejegyzés dátuma: 2022.04.11.


Amikor a vállalkozásod fejlődése eléri azt a pontot, hogy szakmai segítséget keresel az online megjelenésedhez, jogosan merülhet fel benned a kérdés: Vajon milyen szempontok alapján válassz grafikust/webdizájnert? Manapság ez a piac is telített, nagyon sok webes szakember kínálja a szolgáltatásait, legyen szó akár logótervezésről, arculatkialakításról, weboldalkészítésről. A cél az, hogy olyan szakembert válassz, akinek a munkájával elégedett leszel. Ilyenkor sokan ismerőst keresnek, akiben megbízhatnak. Persze az ár kérdés is egy erős befolyásoló tényező. Minden megrendelő rémálma, hogy rosszul választ szakembert, csalódik, és újat kell keresnie. Így időt és pénzt veszít. Egy nagyobb beruházásnál pedig nagyon nem mindegy, hogy elsőre megtaláljuk-e a megfelelő embert. Ebben a cikkben összefoglalom azokat a szempontokat, amelyek mentén könnyebb lehet ez a választás.


1. Stílus és specializáció

Az első, és legszembetűnőbb mérce a dizájner portfóliója. Értelmeszerűen a munkái megmutatják azt, hogy milyen minőséget, stílust várhatunk tőle. Ne felejtsük el, hogy ahány tervező, annyi egyéni stílussal találkozhatunk. Fontos beazonosítanod, hogy a te vállalkozásod körülbelül milyen irányokat képvisel, és olyan szakembert választani, aki ehhez a lehető legjobban tud alkalmazkodni. Egy jó dizájnernek valamilyen szinten tudnia kell a különböző stílusok között váltani, de érdemes megfigyelni, hogy főleg milyen vállalkozásoknak dolgozik, van-e speciális irányultsága, kiemelt célcsoportja, és az egybeesik-e az általad elképzelttel. Ha itt van egy egyezőség, már jó úton jársz!

Az én porfóliómat ITT tudod megnézni! 🙂

 

2. Önfejlesztés, szakmai tudás

A webes világ rendkívül gyorsan változik. Egy jó webes szakember nem engedheti meg magának azt, hogy egyszer megtanulja a szakmáját, majd hosszú hónapokig/évekig azzal a tudással boldoguljon. Laikusként természtesen nagyon nehéz megállapítani, hogy egy tervező mennyire jó szakember. Tetszik, amit csinál. Ennél többet nehéz leszűrni első ránézésre. Viszont vannak árulkodó jelek, hogy az illető mennyire hisz a folyamatos tanulásban, önfejlesztésben. Ha találsz szakmai cikkeket, friss trendekről szóló bejegyzéseket, tanfolyamok/továbbképzések „nyomait” a profilján, akkor megerősíthet abban, hogy a szakember valóban elkötelezett a fejlődés iránt. Miért fontos ez annyira? Ha neked nem a legújabb trendeknek megfelelő anyag kell, akkor is érdemes erre odafigyelni, hiszen manapság egy egyszerű Facebook oldal borítókép mérete is változik kb. félévente. Jobb olyanra bízni a vállalkozás megjelenését, aki akár hosszú távon is frissen tarthatja a megjelenésed anyagait. Ehhez pedig kell a folyamatos fejlődésre való törekvés.

 

3. Alaposság, munkamorál

Ha már kiválasztottál egy (vagy akár több) dizájnert, itt az ideje kapcsolatba lépni vele. Akár e-mailes, akár telefonos formában keresed fel, figyeld meg, hogy már az elején mennyire végez alapos „munkát”. Milyen gyorsan válaszol? Alaposan felméri-e az igényeidet, mielőtt árajánlatot ad? Mikor és milyen minőségű árajánlatot kapsz tőle? Rászánja-e az idejét arra, hogy felmérje az elképzeléseket, tájékoztasson a folyamatokról? Ezek alapján már kirajzolódik egy kép, hogy mire számíthatsz egy közös munka során. A gördülékeny munka sokszor ezeken az „apróságokon” múlik, így ezek nem lényegtelen dolgok.

 

4. Tervező vagy megvalósító

Semmiképp se azért válassz valakit, mert neki ez a szakmája, és őt ismered, vagy őt dobta ki elsőként a Google. Attól, hogy valaki ért a grafikai programokhoz, nem biztos, hogy a te vállalkozásodnak ő lesz a nagy Ő. Csupán azért, mert dizájnerként dolgozik. Vannak persze olyan egyszerűbb tervezői feladatok, amikor nem szükséges ilyen mély kutakodásba kezdeni. Viszont egy átfogóbb, egyedibb feladatnál fontos, hogy ne csak egy olyan embert keress, aki kivitelezi a leírt feladatot, hanem aki komolyabb, egyedi igényekre szabott, tervezői munkát végez.

 

5.  Partner vagy alkalmazott

Én azt az elvet vallom, hogy két vállalkozó között a partneti viszony az egyetlen járható út. Egy eredményes, és jó munkakapcsolat csak akkor valósulhat meg, ha egyik fél sem érzi magát kiszolgáltatottnak a másikkal szemben. Amennyiben te is így gondolod, tisztázd ezt a kérdést is az első beszélgetés alkalmával.

 

6. Kapcsolódási pontok, személyes szimpátia

Az üzelti szempontok mellett nem elhanyagolhatóak az emberi tényezők. Egy kapcsolódási pont, egy jó hangulatú konzultáció, személyes „kémia” kell ahhoz, hogy olyan embert választhass, akivel nem csak eredményes, de jó hangulatú is lesz a közös munka. Hallgass a megérzéseidre! Nincs annál rosszabb, mint amikor egy üzleti partnerrel nincs meg a közös hang, mert az rányomja bélyegét a kreatív munkára, és az együttműködésre is.

 

7. Mindig a pénz  dönt?

Nyilvánvalóan nem lehet azt javasolni, hogy költs annyit grafikusra/webdizájnerre, amennyit csak bírsz! Egy projektre szánt összeg általában adott. Azonban ne feljtsük el, hogy nem mindig az ár az egyetlen szempont, és nem is biztos, hogy a legolcsóbb árajánlat elfogadása lesz a legjobb döntés. Sőt, az sem biztos, hogy egy drága tervezővel nem lőhetsz mellé. Én úgy vélem, hogy a fenti összes szempont együttállása esetén viszont érdemes időt, és elegendő pénzt szánni egy szakmailag, és emberileg is akalmas jelöltre.

 

 

Ha szívesen dolgoznál velem, kérj egyedi ajánlatot! 

Ez a cikk is érdekelhet: Szabad élet vállalkozóként?



Dolgozzunk együtt!

Minden projekt egyedi. Mindig mások az elképzelések, a körülmények és célok. Ezért kérlek vedd fel velem a kapcsolatot ahhoz, hogy a te igényeidet leginkább kiszolgáló ajánlatot adhassam!

24 órán belül válaszolok!

Ajánlatkérés
ajánlatkérés