A weboldalad több, mint egy online portfólió

portfólió

Bejegyzés dátuma: 2022.07.20.


Ha a divat- vagy szépségszektorban dolgozol, valószínűleg rengeteg képes referenciaanyaggal rendelkezel. Az igényes portfólió segíthet labdába rúgni például a közösségi médiában. A weboldaladat viszont nem elég kizárólag erre építened! Mivel egyre több konkurens versenyző jelenik meg a piacon, az igényes, szép munka önmagában kevés ahhoz, hogy a látogató csupán ez alapján döntsön egy-egy szakember mellett. Kérlek, felejtsd el most egy percre mindazt, amit eddig a weboldalak felépítéséről gondoltál. Hadd meséljek neked arról, hogy webdesignerként mit tapasztalok a divat- illetve szépségipartban dolgozók weboldaliról.


1. Általában ezt tapasztalom:

A felmérésem nem reprezentatív, viszont ha megnézzük a legtöbb fotós, sminkes, divattervező, kozmetikus, egyéb divat-és szépségszakember honlapját, 90%-ban hasonló tartalommal találkozunk. A recept nagyjából így néz ki: A legnagyobb arányban vannak a referenciaképek (potfólió). Minimális információ a márkáról/cégről/szakemberről. Végül egy kapcsolati oldal, jó esetben egy űrlappal. Végül egy telefonszám, alig látható helyen. Ezek az oldalak többnyire elhagyatottan állnak magukban, és kevés valódi ügyfelet hoznak a tulajdonosának.

 

2. Miért, nem elég ennyi?

Sajnos nem. Félreértés ne essék, a portfólió feltüntezése fontos, csak nem elégséges. Persze, minden attól függ, hogy mi a célod a weboldaladdal. Sok vállalkozó még mindig úgy tekint a weboldalra, mint egy szükséges rosszra. Azaz szükséges ahhoz, hogy „Ne legyen ciki, hogy nincs.” „Megtalálható legyek a neten.” Ezzel pedig igazolja a vállalkozása létezését az online világban.  A fent említett weboldalak nagyjából ennyit is tudnak. Ezek a vállalkozók inkább a közösségi médiát részesítik előnyben, itt szeretnének vásárlókat/ügyfeleket szerezni. Több, kevesebb sikerrel.

Az érettebb vállalkozók azonban tudják már, hogy a közösségi média közösségépítésre, nem pedig értékesítésre való. A közösségi média egy remek felület arra, hogy bázist építsünk magunk köré, majd a saját felületünkre, a weboldalunkra tereljük őket, ahol azán a látogatók vásárlóvá válnak. Így érdemes úgy felépíteni a weboldalunkat, hogy ne csak egy távolságtartó felület legyen, ahol maximum a portfólió bemutatása történik meg. Győzze meg a látogatót arról, hogy érdemes kapcsolatba lépnie az adott szakemberrel/céggel!

 

3. Mi az, ami hiányzik?

A weboldalad, ha már van, akkor egy sokkal értékesebb felület, mint gondolod. A közösségi média oldalakkal szemben, nagy előnye, hogy a tiéd. Azaz kevesebb eséllyel tudja valaki feltörni/ellopni/megbüntetni a fiókodat. Ha arra a kérdésre keressük választ, hogy mi hiányzik ezekből az oldalakból, akkor egy szóval: a meggyőzés. Egy teljesen idegen látogató, aki még nem ismer téged/a márkádat, kis eséllyel fog csupán azért felkeresni és azonnal vásárolni, mert szépek a munkáid. Egy vásárló meggyőzéséhez a weboldal teljes marketing szempontú felépítésére van szükséged.

 

4. Egy jó weboldalhoz három tényezőre van szükség:
  •  jó technikai működésre
  • szép/igényes dizájnra, és
  • marketing szemléletű felépítésre

Ennek kialakítása természetesen nem egyedül a te feladatot. Éppen elég nehéz feladat a vállalkozásod irányítása, és szakmai munka mellett még a marketinggel is foglalkoznod. Neked azt kell felismerned, hogy a weboldalad egy kiaknázatlan felület, amivel több és jobb vásárlókat tudnál szerezni. Majd meg kell találnod a megfelelő szakembereket, akik egy ügyfélszerző rendszert hoznak létre neked. Ennek alapja egy jól működő, vevőszerző weboldal.

 

5. Milyen egy vevőszerző weboldal?
  • Azonnal megszólítja a potenciális vásárlókat. (Erre 2-3 mp idő áll rendelkezésre.)
  • Meggyőző a szöveges tartalom. Érvek amellett, hogy miért éppen veled dolgozzanak, miért vagy jobb, mint a konkurencia.
  • Bizalmi elemekre épít, mint például személyes bemutatkozó szöveg, vásárlói visszajelzések, gyakran ismételt kérdésekre adott válaszok.
  • Cselekvésre, vásárlásra buzdítja a látogatókat a tudatosan elhelyeztett CTA-kkal („call to action”), azaz gombokkal.
  • A célcsoportodat vonzó dizájn kiemeli a mondanivalódat.
  • Landoló oldalakat kapcsolhatunk hozzá, amelyek egy konkrét termék értékesítésében segítenek. (Pl. workshopok értékesítésénél szuper lehetőség.)
6. Miért érdemes ezzel foglalkoznod?

Mert a konkurencia nem foglalkozik vele. Emiatt nagy piaci előnyöd lehetne azokkal szemben, akik nem építkeznek tudatosan.
A weboldalad egy önálló, saját felület, ami csak a tiéd. Nincs kiszolgáltatva a közösségi média szabályoknak, fiók feltöréseknek. (Erről ebben a posztomban írtam részletesebben.) Ha a weboldalad igényes, jól használható, és élményt ad a látogatónak, akkor nagyobb eséllyel fog bízni benned, és a szolgáltatásod minőségében is. Akár több ügyfélre lenne szükséged, akár jobban fizető vásárlói körre vágysz, egy profi weboldal, és a hozzá tartozó marketing rendszer hozzásegíthet ehhez a célodhoz.

 

Ha szívesen dolgoznál velem, kérj egyedi ajánlatot! 

Ez a cikk is érdekelhet: Hogyan válassz webdizájnert?



Dolgozzunk együtt!

Minden projekt egyedi. Mindig mások az elképzelések, a körülmények és célok. Ezért kérlek vedd fel velem a kapcsolatot ahhoz, hogy a te igényeidet leginkább kiszolgáló ajánlatot adhassam!

24 órán belül válaszolok!

Ajánlatkérés
ajánlatkérés