5 tanács a sikeres márka megjelenéshez!

5 tanács a sikeres márka megjelenéshez!

Bejegyzés dátuma: 2022.11.14.


Úgy érzed, hogy itt az ideje ráncbaszedni a márkád vizuális megjelenését? Vagy csak szeretnéd ellenőrizni, hogy jó úton játsz-e? Akkor ez az 5 tanács neked szól! Végigvezetlek a legfontosabb lépéseken, hogy szilárd alapjaid legyenek, amiket ha megértesz és alkalmazol, sokkal sikeresebben és tudatosabban építheted a márkádat!


 

1. Találd meg az ideális szakmai segítőd!

A grafikus, illusztrátor, arculattervező, webdesigner, webfejlesztő nem ugynaz a szakma. Viszont sok az átfedés a munkájukban, és vannak olyan szakemberek, akik több szakmát is lefednek a szolgáltatásaikkal.

Előfordul, hogy egy cég nem a számára megfelelő szakembertől vár segítséget.
Érdemes utánajárni, hogy neked pontosan kire van szükséged!

 

Pro tipp: Ha választanod kell, hogy egy összetettebb munkát egy, vagy több szakemberre bízol, emlékezz erre a mondásra! „Aki mindenhez ért, nem ért semmihez igazán.”

 

Ha már tudod, hogy az optimális szakértő a problémádra egy webdesigner lesz, akkor ebben a cikkemben elolvashatod, hogy mi alapján érdemes kiválasztanod.

 

2. Az arculat az alap, amire építkezel

A márka megjelenése az arculattervezéssel kezdődik. Ennek csak egy része a logó. Logót önmagában nem érdemes tervezni, helyette aculatkialakításban érdemes gondolkodni!

Miből áll egy alap arculat? Logó és variációi, színek, betűtípusok, mintázatok, stílusfotók, arculattábla/arculati kézikönyv

 

Az arculat feladata, hogy megkülönböztessen a konkurenciától és emlékezetessé tegyen! Az arculatod a márkád sajátos személyiségére és márkád üzeneteire épüljön, ne pedig random ötletekre!

 

Olvass részletesen az arculatról ebben a cikkemben: Az arculatod a kirakatod.

 

3. A munka „láthataln része” fontosabb, mint hinnéd

A professzionális logód megtervezése előtti ‘láthatatlan’ feladatoknak köszönhető, hogy pontosan azokat szólítja meg, akiket kell. Illetve pontosan azt az érzést kelti a vásárlóban, amit szeretnél.

Milyen feladatok ezek?
Igényfelmérés, márkaismeret, konkurencia- és célcsoportelemzés, a piacod megismerése, a termék/szolgáltatás megismerése, stílusdefiniálás, írásos brief készítés.

 

Egy igényes, statégiára épülő logó ezért nem tud elkészülni 1-2 nap alatt.
Ha minőségi munkát szeretnél, akkor olyan szakembert válassz, aki a fenti, alapos háttérmunkát is adja hozzá!

 

A lógótervezés pontos lépéseit ebben a cikkemben olvashatod el!

 

 

4. Üzleti stragégia nélkül sajnos nem megyünk messzire

Meglepően sok divat- és szépségipari márka weboldala áll kihasználatlanul.

  • 1. ok: A sratégia hiánya, ugyanis a vállalkozó nem terel rá tudatosan forgalmat.
  • 2. ok: Ha mégis rátalál valaki, az oldal nem győzi meg a látogatót, mert rossz (nem marketing szemléletű) a felépítése.
  • 3. ok: Az idejétmúlt, nem túl igényes design miatt a látogató kevés időt tölt az oldalon.

A weboldal egy értékes, saját felület, aminek kell, hogy legyen üzleti célja! A weboldal egy eszköz, amit bele kell illeszteni egy összetett marketing folyamatba! Igényes, könnyen kezelhető és átlátható oldalra van szükség, ahol a látogatói élmény sem marad el.

 

A weboldalad célja a meggyőzés legyen, ne csak a ‘megtalálhatóság’ a weben!

Mi győzi meg a látogatód?
Ez egy rendkívül összetett folyamat, amihez szükség van többek között meggyőző szöveges tartalomra, igényes, következetes designra, szakmai (pl. blog) és bizalmi (pl. visszajelzések) elemekre is.

 

Ha weboldalkészíttetés/megújítás előtt állsz, érdemes letöltened a Brigi Styling-al közös munkánkról készült ingyenes Esettanulmányt!

 

 

 5. Felismerhető a márka a közösségi médiában?

Mi a célod a közösségi média posztjaiddal? Információkat adsz át, edukálsz, jelen vagy, látszódsz, reklámozol. Ez igaz, de!

Ezt ne hagyd ki: A márka építése is zajlik!

Az egységes stílusú posztok azért fontosak, hogy felismerhető/azonosítható legyél általuk. Amikor a követők újra ‘találkoznak veled’ a feedjükben, felismerjék a márkádat már a posztod alapján.

 

Ha nem egységesek a posztjaid/hirdetéseid kreatívjai, azaz egyszer egy kék, máskor egy zöld design jön szembe a követőkkel, majd a weboldalad, amire átkattintanak pedig pl. bézs, akkor nem tudják azt hozzád (a márkádhoz) kötni.

Mindennek az alapja az arculatkialakítás. (2. tanács) Az arculati elemek következetes használata a sikeres megjelenésed nélkülözhetetlen része!

 

Dolgozzunk együtt a márkád megjelenésén! Hogy biztosítsd a helyed az év első felére, a 2023-as várólistámra itt tudsz feliratkozni: VÁRÓLISTA

 



Dolgozzunk együtt!

Minden projekt egyedi. Mindig mások az elképzelések, a körülmények és célok. Ezért kérlek vedd fel velem a kapcsolatot ahhoz, hogy a te igényeidet leginkább kiszolgáló ajánlatot adhassam!

24 órán belül válaszolok!

Ajánlatkérés
ajánlatkérés